Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Wim Keizer

Wat gaan Regie- en Projectgroep Bibliotheekinnovatie doen?

De Regie- en Projectgroep Bibliotheekinnovatie houden ons nog even in spanning omtrent hun ideeën over de inzet van het OCW-innovatiegeld in 2009.
Welke vraagstukken zijn er?
Lees het in de Nieuwsbrief Nieuw Bibliotheekwerk van mei 2009.

Wim Keizer

Tags: innovatie, ocw-gelden, projectgroep, regiegroep

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik zat het me van het weekend net af te vragen:
http://dzjiedzjee.blogspot.com/2009/05/toekomst-van-bibliotheken-en...

Hierop reageren

Gert Jan, jij schrijft op jouw blog: "Tsja, dit is een openbaar blog. Moet ik hier dan gaan zitten verkondigen dat de bibliotheek geen toekomst heeft? Natuurlijk niet."

Nou heb ik toevallig ook net iets geschreven op mijn blog, waar ik die vraag ook stel, en eigenlijk zeg ik daar dat bibliotheken zoals ze nu functioneren, geen toekomst hebben (http://commonplace.net/2009/05/no-future-for-libraries/).
Maar ik weet ook niet wat er dan wel gaat gebeuren....

Hierop reageren

Ha Lukas, dank voor de attendering op jouw uitstekende post! Een aanrader voor iedereen die serieus, zonder sentimentele poespas, wil nadenken over de toekomst van bibliotheken.

Hierop reageren

Dag Josje, dank voor je compliment. Ja, het is wat als je het leuk vind in een bibliotheek te werken (zoals ik).....

Hierop reageren

Ik ben ook wel benieuwd naar waar ik die "sentimentele poespas" kan vinden.

Hierop reageren

Tsja, dat is een frase van Josje..... Maar ik begrijp wel wat ze bedoelt. Het uit sentimentele overwegingen proberen bibliotheken zoals ze al eeuwen bestaan te behouden ("Bibliotheek moet blijven!"), terwijl de functie die ze tot nu toe vervullen misschien niet meer gevraagd is.
Begrijp me goed: ik vind het persoonlijk heerlijk om in een omgeving met boeken tot aan het plafond rond te lopen, maar ja, dat is niet meer de belangrijkste functie van een bibliotheek in de huidige en toekomende tijd.
Als je het goed leest, zegt Josje trouwens helemaal niet dat er ergens "sentimentele poespas" te vinden zou zijn.

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden