Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Dag allemaal,

Het begon met een paar meldingen vanuit de VOB maar inmiddels krijg ik meer klachten: ning doet raar als het bekeken wordt met Internet Explorer.

Ik weet niet wat de oorzaak is. Toen ik de pagina opstartte met IE kreeg ik wel een melding over een benodigde update van de flashplayer.

Het probleem schijnt ook te spelen in andere browsers, behalve in Firefox.

Ik had zelf dan ook nog niets gemerkt.

Het kan Ning zijn of Library Thing. Ik weet het nog niet. Via twitter of blogsearch ben ik nog niets tegengekomen.

Houd me op de hoogte. Ik tackle het probleem graag maar het wordt lastiger als ik zelf nergens last van heb.

Mijn beste advies voor dit moment luidt dan toch: iedereen aan Firefox :-)

Groet,

Edwin

Tags: firefox, laden, ning, problemen, storingen, weergave

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Inderdaad: in Explorer werd om de paar seconden de pagina vernieuwd en vloog je terug naar de startpagina, wat je ook aan het doen was...?!

Nou, het was in ieder geval een goede aanleiding om Firefox 's te downloaden, daarin gaat het inderdaad prima... ;-)

Hierop reageren

\(*o*)/ Yee! Firefox!

Hierop reageren

@Edwin Bij Archief 2.0 heb ik nergens last van als ik het open met IE. Ik vermoed dus niet dat het aan ning ligt

Hierop reageren

Het gekke is dat er bij mijn weten niets is veranderd op de homepage. Ik heb nu tijdelijk Library Thing verwijderd, omdat die niet goed laadde, ook niet in FF. Misschien dat het daar aan ligt.

Als het nodig is zal ik ook andere onderdelen tijdelijk aan- en uitzetten. Zo komen we er dan vanzelf wel achter, hopelijk....

Hierop reageren

Je kunt ook vragen aan degene die er last van heeft om het proces even als screencast vast te leggen met http://www.jingproject.com/

Hierop reageren

Goed idee.

Iemand mailde me ook:

"Via 2.0 lukt het niet, dus vandaar via deze weg. De hele dag al last gehad van de storing met bibliotheek 2.0, ik dacht dat het aan onze internetbeveiliging lag...

Ik kom steeds niet verder dan de homepage van de bibliotheek 2.0-ning. Als ik naar mijn eigen pagina wil gaan, of een groep gaat ie na een paar seconden weer terug naar het begin. Jouw bericht over de technische problemen heb ik maar half gelezen, maar ik begrijp dat je meer info wilt.

In de balk onderin krijg ik de volgende meldingen
1.open9modules.com gadgets/ifr.container open & mid
www.conduit banners counters/textual

Dit is wat ik zo snel kan lezen, want het zijn een soort knipperlicht meldingen.
Hopelijk kun je hier iets mee...."

Dat lijkt toch iets met het laadtempo van doen te hebben...Ik zie die dingen ook in FF voorbij komen, maar dan heel snel.

Hierop reageren

denk dat ik 't wel weet dan, conduit is toolbar-software, daar staat er in ieder geval eentje van in de rechterzijbalk. Gooi die maar voor de zekerheid er even uit.

Hierop reageren

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem in IE 6 Ik kan ook niet bij mijn groep komen die ik net heb aangemaakt hier. Ik krijg steeds een foutmelding dat de groep niet kan worden geopend. Wederom bij FF geen problemen. Zou het geen hacker/virus kunnen zijn?

Hierop reageren

@Gerard: heb het blok van de toolbars even verwijderd nu (en code opgeslagen)

@Wilma: een virus of hack lijkt me niet aannemelijk maar mij hoor je niet zomaar iets uitsluiten. Het lijkt er vooral op dat IE (dat wat netter is dan FF, herinner ik me) niet overweg kan met een of ander script.

Hierop reageren

@Edwin Dat kan natuurlijk ook. Ik ben niet zo technisch op dat gebied. Ik probeer het morgen nog eens met Safari. Kijken of die ook iets netter is dan FF :-)

Hierop reageren

Hier doet IE nu ook echt spastisch. Als ik kijk op http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fbibliotheek20.ning.c... krijg ik echter zoveel fouten dat ik nog niet weet waar te beginnen.

Is er een html-prins of -prinses in de zaal?

Hierop reageren

Uit de IE foutmelding maak ik nu op dat het zit in regel 773, teken 99: 'gadgets' is niet gedefinieerd. Mmmm.

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden