Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

We hebben het Nederland Leest Filmpje van de CPNB omgewerkt naar een algemeen promotiefilmpje voor Nederland Leest. Het filmpje is door iedere bibliotheek geschikt om het publiek te attenderen op Nederland Leest of in te zetten op de website of na downloading intern op een pc. We hebben ook een versie gemaakt voor Oss, Amsterdam en Amstelveen (Amstelveen omdat het originele filmpje die bibliotheek als voorbeeld gebruikt)
We zijn er achter gekomen dat het relatief eenvoudig is om een filmpje op maat te maken is, vooraf een foto van je bibliotheek en eronder of erachter het programma van je bibliotheek. Voordat bibliotheken een verzoek gaan indienen....we hebben het te druk om nog andere promo's te maken. Zou wel iets zijn om volgend jaar een promo op maat voor iedere bibliotheek te maken?
Jammer dat dit jaar het boek Oeroeg niet als Epub (ebook) is verschenen. Ik hoop dat volgend jaar dat wel gebeurd.
Youtube link: http://www.youtube.com/watch?v=BOJn_WAvHMo

Tags: 2009, bibliotheek, bibliotheken, haasse, leest, nederland, oeroeg, promotie, promotiefilm, promotiefilmpje

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Inderdaad jammer dat er geen digitale versie van het boek is verschenen. Maar de CPNB zei in Trouw toch al dat ze niet van plan zijn zich druk te gaan maken over e-boeken, maar dat graag aan anderen overlaten? (Kwam hier ter sprake.) Dan krijg je dat. Wat ik zelf vooral jammer vind is dat er geen groteletterversie van het Nederland Leest-boek verschenen is. De groteletterlezers zijn veelal trouwe bibliotheekleden die nu niet kunnen meedoen. Ik heb er nog actie voor gevoerd, maar helaas tevergeefs...

Hierop reageren

Groteletter is zeker een gemis, zeker omdat de doelgroep van toen nu groteletter boeken leest. Op zich lijkt het mij geen probleem om deze uit te geven omdat we als bibliotheken ook de boekjes betalen (=bestellen) die we gratis uitdelen. De jongeren editie is er wel.
De promo van Amsterdam staan nu ook online bij www.youtube.nl/digibieb Bekijk de vier verschillende filmpjes en zoek de verschillen..een filmpje maken is iedere keer weer een creatief proces waarbij je weer steeds nieuwe zaken uit aan testen bent. Is het storend dat we in de tekst (brabants) "als" en "dan" door elkaar halen? Of hoort niemand dat! Zo ja dan komt er een 5e filmpje...

Hierop reageren

Zo dacht ik er aanvankelijk ook over, maar de CPNB wilde er niet aan beginnen en de VOB gaf niet thuis. Als ik het volgend jaar weer probeer (wat nog de vraag is) zal ik eraan denken jou ook om steun te vragen!

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden