Nu deze Ning de 1500 leden is gepasseerd komt het oude idee om eens een feestje te organiseren weer bovendrijven.
Om eens te kijken hoe het zit met de belangstelling voor zo'n fuif heb ik een poll uitgezet. Mijn gedachten gaan uit naar een feestje in de geest van de marketingfactsborrels. Zij huren regelmatig een rondvaartboot af, met een borrel, een hapje en een muziekje. Ongedwongen. Gezellig. Gewoon elkaar eens ontmoeten. En natuurlijk geen speeches :-)
Ik denk aan een locatie in Rotterdam of Utrecht. Ik denk aan een vergoeding van ca 15 euro pp (geen flauw idee wat zoiets gaat kosten) en ik denk aan mei omdat het weer dan weer iets beter is maar de meeste mensen nog geen vakantie hebben.
Breng je stem uit. Dan weet ik of het zinvol is om iets te gaan organiseren.
Die behoefte aan duidelijkheid en structuur leeft bij velen denk ik, en is inderdaad ook belangrijk. Aan de andere kant is alles nu nog zo vrijblijvend dat niemand elkaar in de weg wil zitten of kaders aan wil brengen. Daarom zouden gefaciliteerde labs wel mooi zijn, als die ondersteund worden door werkgevers en geleid worden door mensen met bezieling en een doel.
Maar als je niet uitkijkt ziet je zo weer in een ouderwetse hierarchie, met vergaderingen en meer van dat soort zaken.
We waren overigens al best een eind. Eigenlijk is het beste dat je kunt doen kijken naar de organisaties van echte lanparties. Ik herinner me nog goed dat er maar een keer afspraken zijn gemaakt. Dat er een gast was die het netwerk beheerde, eentje de communicatie op de site en eentje de game-organisatie. De rest regelde zichzelf in alle diversiteit. Was mooi om te zien...
Utrecht is natuurlijk hartstikke centraal maar als je pas om 20.00 u. begint moeten een aantal mensen al na 2 uurtjes naar huis vanwege het halen van de laatste trein (naar het Zuiden tenminste wel). Geeft verder niets hoor maar daar moet je wel rekening mee houden. Kun je misschien beter wat eerder beginnen? En voor de liefhebbers nog een etentje vooraf plannen?
Het lijkt me wel hartstikke leuk en ik hou er zeker rekening mee (lees; schrijft het in haar agenda) maar alcohol gaat er niet in die avond, er staat een halve marathon gepland voor een dag later :-)
Helaas Kwek, nachttreinen kennen ze in Limburg nog niet... Met de laatste trein van 23.08 u. loop ik reeds het risico nog niet eens tot Sittard te komen dus dat zou betekenen dat ik rond 22.00 u. al richting station moet. Maar goed, het was maar een idee hoor, om wat eerder te beginnen...
@ Natalie: die borrel in januari sowieso wel, daar hoeft verder niets voor georganiseerd te worden tenslotte. Kunnen we het daar meteen over vervolgjes hebben ook :-)
Ha Edwin,
Ik ben eigenlijk wel voorstander van een centraal feestje á la de Twitterborrel . Gewoon locatie en tijd opgeven en aanmelden maar. Dan hoeft niemand zich zorgen te maken over organisatieperikelen. Toch? en bij een locatie op het water: neem je zwembroek mee:)
grtz. Jan