Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Edwin Mijnsbergen

Bibliotheekinnovatie: welke bibliotheekdiensten zouden moeten blijven bestaan?

Gelezen op de website van de Projectgroep Bibliotheekinnovatie:
De Projectgroep Bibliotheekinnovatie werkt in opdracht van de regiegroep aan de conceptuitkomsten van de evaluatie van de bestaande producten en diensten van Bibliotheek.nl. Zoals het er nu naar uitziet kunnen we deze conceptadviezen bespreken tijdens de bijeenkomst van Kritische Vrienden op vrijdag 30 oktober.
Daar kunnen we natuurlijk niet allemaal bij zijn...maar een weinig genuanceerde digitale stem uitbrengen kan natuurlijk wel. Daarom een weinig genuanceerde poll van Polldaddy, in tien minuten in elkaar geflanst aldaar. Breng je stem uit...als was het alleen maar om te zien wat we met z'n allen denken van onze diensten. En eerlijk zijn he? Niet stemmen omdat een dienst nu eenmaal onderdeel uitmaakt van je takenpakket. Zit de klant erop te wachten? Daar gaat het om.

Stemmen kan op http://www.zbdigitaal.nl/2009/10/bibliotheekinnovatie-welke.html. (B20 accepteert geen javascript in het forum, sorry.)

Tags: bibliotheekinnovatie, antwoord.bibliotheek.nl, bibliotheek, bibliotheekvernieuwing, bibliotheken, digitale, enquêtes, polls, projectgroep

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik weet wegens achtergrond nog net waar jullie over praten, maar waar het de poll betreft heb ik geantwoord als gebruiker en niet als professional. Veel van de genoemde diensten ken ik niet en diensten als jeugd- en schoolbieb zijn voor mij als gebruiker geen eerste keus. Daar kijkt een professional veel objectiever naar.

Ik las jaren geleden in een kinderboek over Al@din, in het préwiki tijdperk en vond het gaaf. Pas onlangs vond ik Al@din in de catalogus van de plaatselijke bieb en op de kleinere schaal die het heeft, vind ik het in betrouwbaarheid in de huidige dagen nog steeds een concurrent van het natuurlijk meer subjectieve wikipedia. Het is de vraag of Al@din een toekomst blijft houden. Daar weten jullie meer van dan ik.

MyDiscoveries, dat hier in de de catalogus van de plaatselijke bibliotheek wordt aangeboden vind ik ook een dijk. Al kijk ik uit gewenning eerder naar lezersrecensies die al langer worden aangeboden op bol.com en librarything. Maar voor echt Rotterdamse onderwerpen wint MyDiscoveries het wel. Die staan vaak niet op de andere sites gerecenseerd.

Hierop reageren

Hoi Rosanne,

Ik weet niet wat je achtergrond is maar er is geen betere manier om naar diensten te kijken dan met de ogen van 'de gebruiker'. Bedankt voor de feedback!

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden