Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Beste collega's,

Ik ben bezig met de sanering van onze rubriek informatica en automatisering. Hierbij moet ik een hoop boeken afschrijven, maar ik wordt helemaal gek van de verschillende handelingen die ik hierbij moet uitvoeren.

Ons uitleensysteem opstarten
WinIBW opstarten
Boek scannen
EPN nummer van het boek kopiëren
Boek verwijderen
Verwijderen bevestigen
Wisselen tussen uitleensysteem en WinIBW
EPN opzoeken
Naar beneden scrollen in een onoverzichtelijke lijst codes en tekst.
Zoeken naar het juiste nummer
Nummer verwijderen
Verwijderen bevestigen

Weten jullie misschien een makkelijkere manier om dit te doen?

Ik blijf het overigens vreemd vinden dat wij nog steeds dit soort onhandige, ouderwetse en enorm gebruiksonvriendelijke systemen gebruiken.
Waardoor komt dit? Ligt dit aan de aanbieders die deze ouderwetse systemen aanbieden of aan ons omdat wij het blijven gebruiken. Of ligt dit aan mij omdat ik door de opkomst van nieuwe gebruiksvriendelijke web 2.0 diensten verwend ben geraakt?

Wij willen ons graag profileren als een moderne organisatie en van ons stoffige imago af, maar als ik met dit soort systemen moet werken vraag ik mij wel eens af of dit imago misschien niet verdiend is?

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Helaas Jeroen, datzelfde klusje heb ik laatst ook gedaan in Roermond. Ik heb de makkelijke manier nog niet gevonden. Grappig trouwens dat jullie met EPN werken, ik gebruik altijd het PPN. Maar is het niet zo dat je het boek, nadat het verwijderd is uit het GGC, niet meer uit LBS hoeft te verwijderen, dat gaat toch automatisch?

Wel een lekker vakantieklusje :-)

Succes,
Danniëlle

Hierop reageren

Het is mij zo aangeleerd omdat het verwijderen uit het GGC niet automatisch zo verwijderen uit LBS (of omdat dit niet altijd goed zou gaan). Ik kan ook uit LBS geen boeken verwijderen als hier nog een boete aan hangt b.v., dus kan me voorstellen dat het hier wel eens fout bij kan gaan.

Ik heb hier overigens nog een paar honderd videobanden staan die ook afgeschreven moeten worden, als ik je er een plezier mee kan doen wil ik ze wel naar Sittard sturen om daar af te schrijven :p

Hierop reageren

Nee, dank u. Ik zit al een hele dag te ploeteren op een doosje bestellingen van Duits :-/

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden