Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Friso Visser

Nederland Leest: interview Harry Mulisch beschikbaar vanaf Literatuurplein + embed code!

Op Literatuurplein staat een exclusief interview met Harry Mulisch. Gemaakt door Iris en Klaas Koppe voor Literatuurplein. Te vinden op de homepage

Openbare bibliotheken mogen deze video ook gebruiken in hun website!!! Dat kan door de volgende embed tag te gebruiken (bijlage)

Het gebruik van foto's, met namen auteursportretten gemaakt door Klaas Koppe, van Literatuurplein door OB's is eveneens toegestaan. De rechten zijn hiervoor geregeld.

Het zou leuk zijn ook naar Literatuurplein te verwijzen. Bijvoorbeeld
Alle relevante informatie over Mulisch is daar te vinden.

Doe er je voordeel mee ;-)

Tags: embed, leest, literatuurplein, mulisch, nederland, video

Delen

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hoi Friso,

In mijn scherm probeert de pagina een deel van de code te laden. Zou je hem ook nog als tekstbestand kunnen toevoegen?(bijlage)

Hierop reageren

done, zo beter hoop ik.

Hierop reageren

Ik heb de code geplakt in een webpagina, maar werkt niet. Ook op ning zelf krijg ik niks binnen helaas.

Hierop reageren

Dit is de code. In de andere code zaten een aantal "enters" maar ondanks dat kreeg ik het ook niet aan de praat in mijn site.

Maar wie in zijn url: http://www.literatuurplein.nl/video/mulisch2008-1.flv ingeeft kan het filmpje dowloaden en met een FLV-player bekijken.
Maar in de web 2.0 gedachte zou het wel handig zijn als het gewoon als een youtube filmje wordt aangeboden. De hoge kwaliteit kan dan op literatuurplein blijven staan. En via youtube kan je ook weer reclame maken voor literatuurplein of je stopt de reclame voor literatuurplein gewoon in het filmpje. We moeten juist onze content bij de mensen neerzetten (bijv. youtube) en dan hopen dan ze naar onze websites komen ipv andersom.

Wat ook zou kunnen is dat er een werkende link verwijzing naast het filmpje komt te staan.
Blijft natuurlijk jammer dat z'n duur filmpje maar door weinig mensen bekeken gaat worden door de hinderissen van de techniek. Ik wil het gratis omzetten en geschikt maken voor youtube-gebruik en dan ook nog reclame voor literatuurplein eraan hangen.

jan de waal

Hierop reageren

Ik zie nu de code werkt, op mijn site kreeg ik niet werkend, alleen zien je de code nu niet meer, maar het filmje. De code van Friso is juist alleen moet je overal aan het einde de "enter" eruit halen. Dus bestand in kladblok zetten en zorgen dat het een lange code wordt.
In onderstaande heb ik toch de code kunnen laten zien door extra "rem" en "<" toe te voegen

rem<<embed src="http://www.literatuurplein.nl/video/mediaplayer.swf"width="215" height="140" allowfullscreen="true"allowscriptaccess="always"flashvars="&displayheight=120&file=http://www.literatuurplein.nl/video/mulisch2008-1.flv&image=http://www.literatuurplein.nl/video/mulisch2008.jpg&height=140&width=215"/>>

Bij bovenstaande code weghalen: rem< en aan het einde ook een ">". Succes

Hierop reageren

Dank Jan.
We gaan het proberen. (morgen dan, want er zijn ook nog 1.0 dingen als: voetbal, honden uitlaten, uilen voeren enzo :-)).
En inderdaad: waarom niet op YouTube???

Hierop reageren

dank Jan! resultaat van knippen en plakken is niet altijd even fijn.

op YouTube? Eens, alleen rechthebbenden staan slechts Literatuurplein en sites OB toe. Ga nog eens poging wagen.

Hierop reageren

Bedankt Jan en Friso. Het is gelukt. Filmpje staat nu op onze website.

Hierop reageren

Ik krijg 'm er alleen klein op, als ik zelf de breedte en hoogte aanpas blijft het originele beeld klein en worden alleen de kaders groter. Blogger accepteert ook de toevoegingen van Jan niet. D.w.z: die toont 'ie als platte tekst.

Maar wat die rechten betreft: als de film embed kan worden op andere sites (zoals hierboven staat vermeld) is dat toch ook extern? Dan maakt het toch ook niet uit of die op een videosite staat?

En nu ik 'm als flv heb kunnen downloaden kan ik 'm natuurlijk ook weer zo uploaden. Dat doe ik natuurlijk niet want dan ben ik de gebeten boef straks :-)

Belangrijkste punt vind ik toch wel dat de rechthebbenden het voordeel van embedding nog niet inzien. Juist dan wordt er verwezen naar de goede sites, en juist dan verspreidt men de boodschap.

Maar we zijn op de goede weg, dat wel!

Hierop reageren

Dat klein had ik ook. Maar: onderin zit een knopje zodat je kunt overschakelen naar beeldvullend (dat knopje naast de tijdsaanduiding).

Hierop reageren

Dank je wel mensen, voor alle info, ik heb de video zonder problemen 'embedded' op de website kunnen zetten. Het forum bewijst zijn nut toch weer eens.

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden