Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Wij staan op het punt 2 WIIs te kopen voor de 2 vestigingen waar een 4You! komt. Maar ja, welke spellen leuk zijn om erbij te hebben. Want, de keuze is reuze. Ik zit te denken om in ieder geval het volgende aan te schaffen: een sportspel, iets met braintraining en Mario Party 8. Het lijkt me leuk om ook een avonturenspel en muziekspel te hebben.

Heeft iemand titels van spellen die populair zijn bij de jeugd?

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Absolute hits bij de kids (voor toernooitjes) is Smash Bros. Wii Fit is gezond. Mario Kart is verslavend en zeer aantrekkelijk. Wario Shake Dimension schijnt hilarisch te zijn. Raving Rabbits is dat in ieder geval.

Het hangt er een beetje vanaf hoe oud de doelgroep is. Bij nieuw publiek doet dat bowlen (wii sports) het ook goed.

Leuk leuk leuk!

Edwin

Hierop reageren

Ik kan me eigenlijk vooral aansluiten bij Edwin. Zeker Mariokart is erg leuk! (ok, ok, mijn nr 1 op dit moment..)

overigens: erg leuk dat je wii's aanschaft en aanbiedt in de bibliotheek!

Hierop reageren

Mario Kart is absoluut een aanrader!
In de Verenigde Staten worden er zelfs hele toernooien gehouden met Mario Kart. (In de bibliotheek, bedoel ik dan ook :))

Hierop reageren

oeh! oeh! en wario ware smooth moves! Je wordt er helemaal gestoord van maar het is zóó leuk! (alleen weet ik niet van ervaringen in bibliotheek..?)

in 1 minuutje: http://www.youtube.com/watch?v=gYYB1Qi-dQ4

Hierop reageren

Ik kan alleen maar instemmen met wat Edwin, Kwek en Essen zeggen: Sports, Mario Kart (met stip) en Wii Fit.

Hierop reageren

ik merk dat guitar hero het ook goed doet (en rockband natuurlijk) maar dat is voor wat oudere kids (niet voor de allerkleinsten). Eigenlijk zijn alle spelletjes waar je niet uren achter hoeft te zitten om verder te komen oke om te spelen.

Moqub

Hierop reageren

ik zag deze link net voorbij komen
http://nintendo-wii.nieuwslog.nl/article/nintendo-wii_57156/Eerste_tracks_Wii_Music_bekend.html

in de categorie muziek en Wii

Hierop reageren

Dag Hilde,
Zoek je spellen om te gebruiken in de bibliotheek? Bibliotheek Rijswijk (Barbara van Dongen) heeft voor elke dag een ander spel. Na een tijdje schuiven ze de spellen een dag door. Probiblio heeft op de website bij 4you! een lijst staan met titels + bespreking.

Hierop reageren

Dank jullie wel voor deze goede tips! Wss beginnen we eerst met spelen die met de nunchucks en de afstandsbediening voor nodig hebt.

@ Anneke, ik heb inderdaad de lijst van Probiblio gezien, daar staan 4 spelen op. Wij willen er graag een paar meer, zodat we meer kunnen varieren. De opzet van Rijswijk staat bij ons al op de planning, iedere dag van de week hetzelfde spel gedurende een bepaalde periode.

Hierop reageren

Belangrijk criterium met de spellen is natuurlijk dat het mulitplayer games moeten zijn lijkt mij. Dat is bij ons thuis altijd een zeer belangrijk criterium.
MarioKart en SuperSmashBros scoren hiet het hoogst. (lftd. 7-12)

Hierop reageren

Super Mario Galaxy (avontuur): voor alle leeftijden; hiervoor moet je behendig en zeer creatief zijn. Twee spelers kunnen samenwerken. Met een half uur per week ben je wel een jaar zoet. Ook goed vor de zelfbeheersing : moeilijk om te stoppen. Kijk hier, voor meer info.
En natuuurlijk de Wii fit, maar daar heb je wel weer het balanceboard bij nodig (lastig beveiligen, maar ja dat geldt ook voor de Wii-motes)
Voor de braintraining Big Brain Academy. Alleen in het Engels en nogal wat tekst om door te worstelen.
Leer koken met Cooking mama
En nog wat racen met Mario kart
En tot slot voor de muziek Wii music of Guitar Hero III.
Zoek zelf verder op deWii site op leeftijd, soort spel etc.

Hierop reageren

Hallo,

Ook vandaag heb ik gegamed met een grote groep kids in kader van een project. Ik sluit me aan bij andere mensen op een paar punten na.

Heb heel wat dingen opgemerkt in de afgelopen drie weken dat onze gamezone open is.

Ik zou gaan voor games die kids ook voor korte duur kunnen spelen. Dus geen galaxy want niets is zo vervelend als verder gaan met een game die door iemand anders gestart is.

Mario Brawl & Kart doen het heel goed bij ons. Verder heb ik net Little Big Planet voor de PS3 en Wii Music besteld. Guitar Hero is echt tof en hebben we! Nu alleen nog een extra gitaar en de wedstrijd kan beginnen.

video van de opening

Na een evaluatie hebben we besloten om de leeftijden en openingstijden aan te passen.

Oja: Neem eens een kijkje! Ik wil nog steeds heel graag naar DOK Delft... Moet er nog steeds van komen..

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden