Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

De eerste dan van de OCN zit er op. Zo ook de eerste dag van de speciale de bibliotheek is happe.ning track.

En eigenlijk ben ik wel benieuwd wat de mensen die er vandaag bij waren nu van de verschillende presentaties en de organisatie hier rondom heem vonden. Wat waren volgend jullie de toppers van de happe.ning en wat kunnen wij volgende keer misschien anders of beter doen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Tags: ocn2008

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik vond het vooral heel erg inspirerend met mensen met kennis van zaken die graag willen samenwerken en delen. Dat is wat ik heb meegekregen. Bedankt hiervoor.

Hierop reageren

Wat had ik graag beide dagen aanwezig willen zijn maar helaas.... en ook gisteren was ik maar bij een van de Bibliotheek is happe.ning-presentaties, nl. delen 2.0. Deze presentatie van Marina en Liesbeth vond ik informatief, leuk gebracht en op een congres met als thema kennisklimaatverandering absoluut noodzakelijk, zeker gezien een aantal reacties van de aanwezigen, het gaat immers niet alleen om informatievaardigheden maar ook om de do’s and dont’s!

Ik ben zeer benieuwd naar de andere presentaties en het debat, maar daarover lees ik binnenkort vast meer...

Hierop reageren

Pfffh, Jeroen,
De volgende keer, da's pas over twee jaar. Ik hoop dat bibliotheek 2.0 dan zo run-of-the-mill is voor bibliotheken, dat een speciale track niet meer nodig is ;-)
Dat neemt niet weg dat de bibliotheek 2.0 is happe.ning track een verfrissende aanvulling was (en is) op het doorgaans meer filosofische OCN programma. Hands on, down to earth en met groot enthousiasme.
De presentaties vond ik heel goed, ook de keynotes. De organisatie was hier en daar nog wat onwennig, maar alles liep goed en werd -indien nodig- adequaat opgelost.
Alleen vond ik het wel stom dat er op een 'online' conferentie geen internet was voor de bezoekers, anders dan een dure creditcard wifi oplossing. Maar daar kon bibliotheek 2.0 weinig aan doen.

Hierop reageren

Hoi Jeroen,

Zeer geslaagde dag vond ik zelf, was ook de eerste keer dat ik er was. Het was leuk om de happening bij te wonen met presentaties van erwin blom, marina en liesbeth, guus en wouter. Erg interessant en leerzaam, heb er zeker nog veel van opgestoken. Daarnaast was de track 'mediawijsheid' ook erg interessant om te volgen. Alleen jammer dat deze een hele middag duurde, daarom ook maar even geweest.

Vond het ook fijn om collega's uit het land te ontmoeten en daarmee over de ocn, 23 dingen natuurlijk ;o) en de do's and don'ts van bibliotheekland te bomen. Grappig dat ervaringen zo gelijk kunnen zijn! O ja de borrel was ook lekker ;o)

Petje af in ieder geval voor jullie als organisatie en wie weet tot de volgende keer!

Met vriendelijke groet,
Alinda

Hierop reageren

Hoi Jeroen,

Ik ben gisteren even en vandaag de hele dag geweest en heb echt genoten! Collega's kwamen vandaag naar mij toe en zeiden "die Happe.ning is veel leuker dan de rest van het OCN-programma". De lezingen waren heel interessant. En compliment aan jou en Annemarie (waarvan ik nu weet dat zij Essen2punt0 is). Jullie deden het fantastisch! En leuke t-shirts en buttens. Geweldig om alle mensen die ik alleen virtueel kende nu eens in het echt te zien. Dusse groot compliment aan het Happe.ning team voor alle inspanningen die deze dag tot een superdag maakte! Wanneer is de volgende ning-bijeenkomst? :-)

Groet van Wilma

Hierop reageren

De happe.ning vond ik inspirerend, ongedwongen, gericht op kennisdelen. Ben nog niet eerder zo enthousiast over de OCN geweest. Heb niet alles van happe.ning meegemaakt, maar dat komt vast nog wel online. De workshop Netvibes etc. was inspirerend, en natuurlijk Wilma over hyves!

Hierop reageren

Bruisend, leuk. chaotisch, levendig. Buitengewoon amusant.
Het was dus echt tijd voor een nieuw geluid en dat hebben jullie laten horen.

Dat de voorzieningen (gebrek aan stopcontacten, wifi, bewegwijzering), zo matig waren, daar konden jullie ook niets aan doen. Maar voor de volgende keer is dat geen excuus ;-) .

Als beroepsgroep hebben we dit dringend nodig denk ik, maar voor een volgende keer is er wel groei nodig, en dat zal niet meevallen....

Ik denk dat voor de volgende keer vooral de achterliggende organisatie sterker moet zijn, en je eerder en meer naar buiten zou moeten treden, ga ook hier naar je user toe! Die zitten nog niet op 'hyves' of lezen geen blogs misschien, gebruik daarvoor de klassieke vormen.
Zorg voor betere aankondigingen: veel mensen die best zouden willen komen / er wat aan zouden hebben, konden het of niet vinden of wisten er niet van.
- vooraf, ook in keuze van locatie, nagaan of de techniek toereikend is, desnoods verlengsnoeren met extra stopcontacten, controle op beamer... klinkt saai, maar is nodig
- workshops zoals Guus gaf: laagdrempelig en met snel effect: prima! Laat mensen Netvibes universa opzetten, toon RSS tips, readers, samengevatte 23 dingencursusjes van een halve dag of zo, prima! voorlopig is dat nog erg nodig.

Eventueel voor gevorderden een gevordenden workshop ;-)

Maar verder: geweldig gedaan! Ben trots op jullie (voor zover ik dat mag zeggen dan)!

Hierop reageren

Ik was er enkel de tweede dag, en dat zelfs met een vrijkaartje. Doordat ik bij Bibliotheek 2.0 en ook nog een berichtje van de NVB had ontvangen, kon ik zomaar naar het ONC!!! Ik heb zoveel inspirerende informatie ontvangen dat het verwerken nog wel even duurt. Allemaal leuke mensen ontmoet. Na meer dan 15 jaar weer eens met Peter gekletst. Ben nu bezig om allerlei sociale netwerken te verkennen.. Moet gauw een blogje maken op Hyves.. en ook nog...Alllen bedankt, Erwin.

Hierop reageren

Ik vond het twee erg interessante dagen! heb veel geleerd en veel mensen ontmoet. Was voor mij de eerste keer om bij zo'n evenement aanwezig te zijn, maar is zeker voor herhaling vatbaar!

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden