Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Hallo!

Toch eens deze functionaliteit proberen...kijken of het werkt ;-)

Ik zou graag in contact komen met bibliotheken die recent (of minder recent) selfservice d.m.v. RFID hebben ingevoerd.

Liefst bibliotheken die voldoen aan de volgende criteria:
- een middelgroot werkgebied, ik denk aan 50.000 - 100.000 inwoners
- uitleenwerkzaamheden worden niet verricht door vrijwilligers maar door betaalde medewerkers in vaste dienst
- invoering van selfservice in het bestaande pand, dus niet tegelijkertijd met nieuwbouw

Ik ben geïnteresseerd in de technische en operationele voorbereiding en implementatie, maar vooral ook in de personele kant van de zaak: veranderende functies, vereiste scholing, 'matchen' van medewerkers met nieuwe functies, etc. etc.

Ben benieuwd of er iemand reageert...!

Tags: functie-innovatie, hrm, p&o, rfid, selfservice

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hierop reageren

Hoi Jaap,

Als het mag willen we dat filmpje graag gebruiken voor een personeelsvergadering.
Heb je hem misschien ook in goede kwaliteit?

Alvast bedankt!

Hannah

Hierop reageren

Hallo Hannah,

Ik zal even voor je door de archieven snuffelen. Laat het zo snel mogelijk weten.
Als het het filmpje kan vinden zal ik hem als een download beschikbaar stelllen. Wanneer is de personeelsvergadering?

Jaap

Hierop reageren

Hallo Jaap,

A.s. maandag 29 september.
Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Hannah

Hierop reageren

Dag Hannah,

Arnhem heeft een iets groter werkgebied (135.000) dan je noemt, maar we hebben dan ook 3 vestigingen bus 2 bussen. Selfservice via RFID ingevoerd in Presikhaaf (oktober 2006), kronenburg (mei 2007), centrum (maart 2008) en voor het eind van het jaar in onze gloednieuwe bibliobus voor de jeugd.
Aan de andere criterea voldoen we wel. We zitten nog middenin de aanpassingen in functies van de centrale vestiging.
Neem contact op voor concrete vragen, mail of telefoon.

groet,
hilbert post
manager bibliotheekondersteuning Arnhem
0263543516

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden