Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Dag allemaal,

Op Library Thing heb ik een hele basale opzet gemaakt voor een verzameling boeken die relevant zijn voor dit platform. Ik nodig iedereen uit daar een relevante titel aan toe te voegen (of meerdere).
De inloggegevens op Library Thing:

bibliotheek20 (login)
bibliotheek20 (wachtwoord)

Ik heb de widget tijdelijk even onderaan de homepage geparkeerd maar ook daar geldt dat je vrij bent om de widget ergens anders op deze pagina te plaatsen en (onder het tabblad 'extra' van LT) een mooiere presentatievorm te geven.

Leef je uit, kortom!

Tags: boekenverzamelingen, boekenwidgets, library, thing, widgets

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Mooi initiatief Edwin,
Ik ben benieuwd of ik nog veel leuke nieuwe boekentips terug zal vinden.

Is het misschien ook niet een idee om voor bibliotheek 2.0 een speciale del.icio.us tag af te spreken. Als je deze dan ergens op de site laat inladen, dan heb je altijd een overzicht van leuke nieuwe sites die door del.icio.us en bieb 2.0 gebruikers ontdekt zijn.

Hierop reageren

Het zijn twee mooie initiatieven. Ik wil gerust de tag "bibliotheek20" toevoegen aan een aantal van mijn del.icio.us-sites. Maar voor het geval iemand een betere naam heeft voor deze tag, zal ik nog een paar dagen wachten, het beste is dat we allemaal dezelfde tag zouden gebruiken natuurlijk.

Hierop reageren

Iets als biblioning20?

Bibliotheek 2.0 wordt al veel gebruikt denk ik.

En Jeroen: ik heb je zojuist beheerdersrechten gegeven. Voel je vrij om iets moois toe te voegen :-)

Als andere mensen die rechten ook willen hebben: laat het gerust weten!

Hierop reageren

En ik me maar afvragen waarom ik een Ning masterkey aan moest maken :S

Vanavond avonddienst, zal ik wel even kijken of ik er iets leuks van kan maken.

Hierop reageren

Voilà, zonet heb ik aan een aantal sites de tag "biblioning20" toegekend. Ik heb daar ook meteen een "subscription" op geplaatst, dus als er nog mensen die tag toekennen, dan zal ik het wel merken.

Hierop reageren

Ai helemaal vergeten om hier verder iets mee te doen.
Ik heb de RSS-feed van de biblioning20 tag meteen in laten lezen op de frontpage. (Was een stuk makkelijker dan ik had verwacht)

Hierop reageren

Leuk idee! Ik heb op dit moment iets minder tijd maar zal mijn boekrecencies er eens op naslaan of ik nog relevante titels kan toevoegen. Waarschijnlijk zo rond de zomervakantie :-)

Hierop reageren

Leuk initiatief.

Ik zag dat "Tagging" van Gene Smith al is toegevoegd. Dat boek heb ik net gelezen.

Momenteel ben ik bezig in "Understanding FRBR" onder redactie van Arlene G. Taylor. Ik zal de titel in LibraryThing toevoegen.

FRBR (Functional Requirements for Bibliographic Records) is in Vlaanderen momenteel een hot item omdat het wordt toegepast in de Vlaamse centrale catalogus en er op dat vlak door het VCOB (het steunpunt voor de Vlaamse openbare bibliotheken) heel wat expertise rond wordt opgebouwd. Zie bijvoorbeeld een presentatie van Rosemie Callewaert die ze op ELAG 2008 heeft gegeven: http://www.slideshare.net/rcallewaert/elag-2008-frbr-in-open-vlacc-...

Vraagje: is het wel verstandig om de login en het wachtwoord voor LibraryThing hier open en bloot uit te stallen? Of is dat een voorbeeld van "radical trust"?

Hierop reageren

Heb net in ieder geval een aantal titels toegevoegd. Ik zal proberen om me dit aan te wennen als ik een interessant boek heb gelezen.

Hierop reageren

Super!

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden