Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Zaterdag schreef ik een stukje over het feit dat de stadsbibliotheek Den Bosch zich heeft aangesloten op het FON-netwerk.

Iemand van het FON Blog reageerde op die post:

"Spijtig genoeg zijn het de bibliothekarissen zelf die komen informeren. Vanuit het overkoepelend orgaan krijgen we geen reacties los :(
mocht je nog andere bibliothekarissen warm krijgen voor het idee dan mag je ze sturen naar info-nl@fon.com"

Biedt jouw bibliotheek ook al draadloos internet aan? Zijn de kosten een belemmering? Bekijk dan de mogelijkheden van FON eens.

Zie ook het Nederlandse Fonboard en Wikipedia.

Ik ben overigens wel benieuwd wat de staat is van gratis draadloos internet in Nederlandse Bibliotheken. Is er iemand die daar een overzicht van bijhoudt toevallig, of onderzoek naar heeft gedaan?

Er liggen kansen genoeg in ieder geval. Zie ook de post van zaterdag

Tags: draadloos_internet, fon, fonera, internet, wifi

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

we zijn nu twee maanden verder: hoe staat het er mee. Nu het weer zomert maak ik zoals nu veelvuldige gebruik van de hotspot [laptopje in tuin/kantoortuin]

Hierop reageren

Ondertussen is er na het West-Vlaamse Izegem ook een FONpunt in het Vlaams-Brabantse Kortenberg bijgekomen. Het klinkt alvast als een werkje voor de toekomstige Vlaamse Bibnet groep.

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden