Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Edwin,

Sinds ruim een week heb ik problemen als ik berichten van Bibliotheek 2.0 in Netvibes wil bekijken. Op het moment dat ik een bericht in Netvibes aanklikt opent Netvibes in eerste instantie netjes de betreffende pagina in het eigen Netvibes-venster. Meteen daarna echter neemt Bibliotheek 2.0 mijn explorervenster over en is Netvibes volledig verdwenen. Ik heb geen idee of het met Netvibes of de Bibliotheek 2.0 pagina te maken heeft. Zowel IE als Firefox vertonen dit gedrag.
Ik stuur je een schermafdrukje mee van de pagina, een seconde later wordt deze dus vervangen door de pagina van Bibliotheek 2.0.

Groet,

Jan Mark

Delen

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hoi Jan,

Ik heb het net ook even uitgeprobeerd en bij mij gebeurt hetzelfde als bij jou inderdaad. Ik zou niet direct weten wat hier de oorzaak van is, het lijkt er op dat de API van Ning (zag ik in statusbalk) de weergave-instellingen van Netvibes 'overruled'.

Ik had het zelf nog niet ervaren omdat ik de meeste feeds in netvibes bekijk in de 'feedview'. Netvibes wordt veel trager als je nieuwe berichten als pagina bekijkt. Mijn advies voor nu zou dus zijn: Klik op 'ga terug naar de feed view'.

Ik werk zelf alleen in Netvibes en open alle links handmatig met rechtermuisknop, in nieuw tabblad. Heb ik een automatisme van gemaakt. Het kost je iets meer tijd maar levert meer overzicht op en voorkomt problemen met slecht ladende pagina's.

Ik zal van de week eens kijken of er iets over bekend is op http://networkcreators.ning.com/
Daar mag iemand anders natuurlijk ook een kijkje nemen, als hij of zij tijd heeft :-)

Edwin

Hierop reageren

Dit was mij ook al opgevallen, maar ik ben overgegaan op rechtsklikken en openen in nieuw venster/tab en sindsdien ergert het mij niet meer.

Groet,

Johan

Hierop reageren

Intussen ruim 2 maand later en nog steeds zelfde probleem : spijtig eigl, te meer daar er andere netvibe initiatieven (universe) aankomen. Feeds en rechts klikken zijn idd mogl, maar verhelpen het probleemniet. Of vragen we te veel ?

Hierop reageren

In het universum gaat het inderdaad ook mis. Daar wordt netvibes zelfs afgesloten. Ik houd het zelf maar op de feed-view, maar jammer is het wel ja...

Ik heb de vraag zojuist gedropped op de ning voor netwerkcreators.

Edwin

Hierop reageren

Hierbij de reactie. Het is een beveiligingskwestie:

"When you include your network in a frameset from another site, Javascript’s built in domain security means that many of the functions on your social network will stop working, including sign-ups, sign-ins and video autoplay. For that reason, when we detect that your network is enclosed in a frameset, we automatically forward your visitors to the correct network address so that everything will work correctly. We display a special message for Network Creators letting them know that they’ve enclosed their site in frameset and that they should update their settings."

Hierop reageren

Helaas kan ik aan mijn professionele netwerk niet echt veel wijzigen, en als popups geblokkeerd worden, kun je ze ook niet lezen he ;)
Terug naar af : feeds dus en openen in nieuw tabblad...

Hierop reageren

Hallo,

Zelf heb ik de RSS-feeds van Bibliotheek 2.0 toegevoegd aan mijn Netvibespagina, en daar heb ik nog geen problemen mee gehad.

Hierop reageren

Sinds kort gebruik ik Netvibes Ginger en alle feed - problemen zijn opgelost !

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden