Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Marina Noordegraaf

Nederlandse Informatieprofessionals verenigen zich op Second Life. Wees welkom!

Bibliotheek20.ningers kunnen zich nu ook in Second Life verenigen (ook als je nog nooit in SL geweest bent!)

Op initiatief van Guus van den Brekel en Christian van der Ven bestaat er sinds vandaag op Second Life de groep "Dutch Information Professionals".

De omschrijving en doelstelling van de groep luidt: "Group for Dutch Information Professionals in Second Life, such as archivists, librarians and educators. Activities include touring, sharing ideas, best practices and having some fun too!"

Het idee is dat de leden van de groep bijeenkomen op een vaste dag en tijdstip van de week. Vooralsnog is dat de dinsdagavond om 21:30

Meer informatie op het weblog van Christian van der Ven en mijzelf.

Dinsdagavond 4 december om 21:30 is de kick-off

Marina

Tags: ', second life

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hey Marina! De volgende keer moet je wel even wachten totdat mijn broek behoorlijk is ingeladen, voordat je je foto maakt hoor! :-)

Het zogenaamde "group charter" had ik zolang maar volgezet met de tekst die jij al hebt gegeven, maar we moeten gaandeweg maar zien waar deze club allemaal wel niet goed voor is. En ook de tijden en zo. Maar goed, we moeten ergens beginnen hè.

In ieder geval tot volgende week! :-)

Hierop reageren

Gisteren was de eerste bijeenkomst met 9 informatieprofessionals uit verschillende instellingen.

Belangrijk
: het nieuwe vaste tijdstip waarop de DIPpies (Dutch Information Professionals) bij elkaar komen is woensdagavond 21:30!

Marina

Hierop reageren

Wil je graag komen kijken, maar weet je niet hoe je moet beginnen? Op het weblog van Christian staat het volgende:

Kom erbij! :-)

Als je ook mee wilt doen, trouwens: meld je snel aan voor een tweede leven via http://secondlife.com, worstel je door het oriëntatiegebeuren en stuur daarna een instant message (IM) naar Christi Janus. Euh.. Dat ben ik dus. Dan zorg ik dat je een uitnodiging voor de groep krijgt en op de hoogte wordt gehouden van al het moois dat er staat te gebeuren! Klinkt goed hè?

Hierop reageren

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden