Bibliotheek 2.0

Omdat de wereld verandert

Bibliotheek 2.0 (85)

Discussies Antwoorden Recente activiteiten
Esther Westerveld

Twitteren jullie?

Hoi, Ik heb ooit 1 blogpost geschreven, maar dat is duidelijk niet mijn ding. Er speciaal voor gaan zitten, en dan ook nog iets te melden…

Begonnen door Esther Westerveld

9 22 Aug 2007
Antwoord van Rita Niland
Edwin Mijnsbergen

In het tijdperk van digitale bibliotheken...

After the last book was sealed into a storage vacuum, the last librarians on earth were given the honorable task of guarding mankind’s mos…

Begonnen door Edwin Mijnsbergen

0 20 Aug 2007
jan de waal

LAN-Party in de bibliotheek Heerlen

LAN-Party in de bibliotheek, na Middelburg organiseert nu de bibliotheek Heerlen, in kader van Boek in Beeld 2007, een gratis LAN-Party hu…

Begonnen door jan de waal

1 16 Aug 2007
Antwoord van jan de waal
Edwin Mijnsbergen

Een bibliotheek die het snapt

Deze post verscheen ook al op zbdigitaal maar de besproken bibliotheek verdient ook hier aandacht, vind ik. Met recht een 2.0-bibliotheek…

5 14 Aug 2007
Antwoord van Edwin Mijnsbergen
ria

Bibliotheken in WorldCat

In vervolg op de vorige discussie kwam de volgende vraag bij mij boven. Hoe gewenst is het dat alle openbare bibliotheken in Nederland aang…

Begonnen door ria

6 9 Aug 2007
Antwoord van Jan Klerk
Edwin Mijnsbergen

De catalogus heroverwogen: een notitie

Zeer de moeite waard, deze notitie over bibliotheekcatalogi, van de Nationale Bibliotheek van Australië. Ik ben het er grotendeels mee eens…

14 4 Aug 2007
Edwin Mijnsbergen

VuFind

Attentie! Er is weer een nieuwe open source catalogus op het bibliotheektoneel verschenen. Deze nieuweling heet VuFind en ziet er strak uit…

0 22 Jul 2007
Edwin Mijnsbergen

Badges voor promotie van Bibliotheek 2.0 op Ning

Ning biedt nu ook leuke badges voor op je blog of website, in verschillende kleuren en vormen. Het aantal leden wordt meteen meegenomen. Al…

16 19 Jul 2007
Edwin Mijnsbergen

Open Library: Wat een initiatief!

Dit is nogal wat. Onderstaande tekst is afkomstig van zbdigitaal. Gisteren verwees ik naar de nieuwe release van Picarta. Als klant krijg…

3 19 Jul 2007
Antwoord van Gerard Bierens
Aad Janson

Congres De Digitale Bibliotheek

Ook al van twee kanten gehoord dat het congres een leuke dag heeft opgeleverd? En dat 'we' niet veel zijn opgeschoten? Misschien dat we da…

Begonnen door Aad Janson

17 11 Jul 2007
Antwoord van Dannielle Quadakkers

RSS

© 2009   Gemaakt op Ning door Edwin Mijnsbergen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden